Ook dit jaar waren we weer aanwezig op de Zolder Superleague. Een evenement gekenmerkt door de Superleague raceklasse maar ook de Dutch Supercar Challenge. In verhouding met voorgaande jaren was het drukker als ooit, niet alleen meer deelnemers maar vooral ook meer bezoekers. Met de Praga ging het helaas voor het grote publiek minder. Tot twee keer toe werd er niet gefinisht.
Bij de aankomst op Zolder bleek het al direct nodig de handen uit de mouwen te steken. De witte Praga waar we nu enkele races in hebben gereden is de testwagen van het Praga fabrieksteam. Helaas was de motor in Slowakije opgeblazen en was er te weinig tijd om deze nog in Slowakije in te bouwen. De monteurs zijn donderdag tot laat bezig geweest het nieuwe blok in te bouwen.
Helaas bleek het werk voor niets, in de ochtend voor de kwalificatie startte de motor en liep alles netjes, bij het activeren van de versnellingsbak viel de motor echter uit. Na onderzoek bleek dat de aansturing/computer van de versnellingsbak kortsluiting had gemaakt en hierdoor niet correct functioneerde. Op het moment dat deze fout was opgelost was de kwalificatie bijna afgelopen, er was nog net tijd om 2 ronden te rijden wat resulteerde in een startplek achterin het veld.
Voor de race op zaterdag was alles klaargemaakt, de Praga was klaar, er was extra koeling op de wagen aangebracht dus klaar voor de start. Helaas na 3 ronden ging het al snel mis, de Porsche van Wolf Nathan verloor de macht over het stuur waarna deze in de achterkant van de Praga belande. De motorkap was gescheurd, wiel stond scheef en de grote achtervleugel was afgebroken. Na binnenkomst in de pits moest de race dan ook worden gestaakt.
Voor de race van zondag lukte het niet om de achtervleugel te repareren. De vleugel was niet als reserve meegekomen en het stuk wat eraf was gevlogen was door een voorbijstander als souvenir mee naar huis genomen. Er werd wel gekozen om te starten. Na 4 ronden bleek het toch te gevaarlijk om in deze set-up rond te rijden. Door het ontbreken van de downforce werkte de remmen niet, schakelde de wagen slecht en was de wegligging op hoge snelheid beperkt, dit alles doordat de druk op de achterwielen ontbrak.
Het was dus uiteindelijk een slecht weekend zonder resultaat. De wagen staat ondertussen weer in slowakije op het circuit om te testen met een nieuwe motor en nieuwe vorm van koeling. Op het circuit van Assen, waar de volgende race plaatsvindt, moeten deze problemen dus zijn opgelost.