De Mosler MT900R stamt af van de Mosler MT900S, de R en de S staan voor respectievelijk de Race- en Straat-versie.
In de Mosler hangt de LS7 motor van General Motors die onder andere gebruikt wordt in de Chevrolette Corvette, in de BlueBerry Mosler levert deze motor zo’n 570 PK bij 5.900 toeren per minuut en zo’n 684 Nm koppel bij 4.800 toeren per minuut. Hiermee is de Mosler in staat om te accelereren van 0-100 km/h in 2,8 seconden terwijl de topsnelheid ligt op zo’n 340(+) km/h.
Aan deze motor is een sequentiële versnellingsbak gekoppeld met 6 gangen die optimaal gekalibreerd is voor het vermogen en het GT3 reglement. Bijzonder aan de BlueBerry Mosler is dat er geschakeld kan worden met behulp van zogenaamde ‘flippers’ aan het stuur. Dit betekent dat Berry van Elk kan schakelen zoals de coureurs in de Formule 1 dat ook doen!
De versnellingsbak is overigens niet de enige overeenkomst met de Formule 1, ook de Mosler is in de basis opgetrokken uit een carbon monocoque. Uiteraard voldoet het hieraan gekoppelde chassis aan de laatste, strenge veiligheidseisen van de FIA.
De gehele buitenkant van de Mosler is opgetrokken uit een composiet van Carbon Kevlar dat vele malen lichter en sterker is dan staal. Ook voor de splitter, voor spoilers, side-skirts, diffuser en achter spoilers wordt er gebruik gemaakt van dit materiaal dat afkomstig is uit de ruimtevaart.
Bovenstaande mix van hoogwaardige en exotische componenten zorgen ervoor dat de Mosler MT900R extreem competitief is in het internationale GT3 veld.