Na twee weekenden met veel pech te hebben gereden was het tijd voor de derde race op de Nurburgring. Het team, dit jaar met Ronald van Loon in de BMW M3 en natuurlijk de Mosler & Praga van Berry van Elk moest het op de Ring gaan waarmaken.
Net als in het seizoen 2011 zit het ook in 2012 niet erg mee. De Praga welke al weekenden zeer snel blijkt te zijn heeft nog niet de gewenste betrouwbaarheid. De engineers van Praga zijn druk bezig het probleem op te lossen door komende maand een nieuw model motor te testen. Afgelopen winter is er naast de Praga een nieuwe Mosler aangeschaft na het uitbranden van de Mosler in 2011. De Mosler waar voorheen Alex van het Hoff in deelnam staat weer in de geheel dezelfde bekende BlueBerry striping aan de startlijn.
Afgelopen weekend gingen we vrijdag van start met de vrije training. De Praga bleek al na een aantal ronden goed te besturen op de Ring. De tijden waren in orde en de motor bleef goed op tempratuur. Bij de tweede training ging het helaas mis en gaf de motor geen vermogen meer. Vanaf dat moment werd het besluit genomen verder te rijden in de Mosler GT3 waar Dick van Elk de hele dag mee had gereden. Ook met deze auto zat het in Zolder tegen, na de race bleek de motor teveel te roken en dienden er onderdelen vervangen te worden. Hierdoor was het niet mogelijk om aan het Zandvoort evenement deel te nemen.
Op de Nurburgring presteerde de Mosler zeer goed. Al was de auto nog lang niet correct afgesteld, de motor leverde voldoende vermogen en werkte goed. Aan de wegligging moest nog veel gebeuren, hier is in de winter nog helemaal niet naar gekeken. In de kwalificatie op zaterdag werd dan ook de tiende tijd gereden, vooral het onderstuur in de auto zorgde ervoor dat de wagen moeilijk de bocht omkomt.
Race1
Met een prima tempratuur van 25 graden verliep de start van de eerste race soepel, alle deelnemers kwamen zonder problemen de eerste bocht door. Vanaf de 10e startplek werden stuk voor stuk een aantal posities gepakt naarmate de banden van de Mosler meer grip kregen. Toen de snelheid er eenmaal goed inzat werd de wedstrijd ineens stop gezet, alle deelnemers moesten hun wagen direct op het rechte eind uitzetten. Er bleek een deelnemers in het startveld mee te rijden welke zich helemaal niet had ingeschreven. Deze buitenlandse man moest uit de wedstrijd worden gehaald voor men verder kon. Ondertussen stonden alle wagens op de startgrid te koken en moest de wedstrijd snel weer beginnen. Drie minuten later ging dat ook het licht op groen. Helaas voor een aantal deelnemers te laat, want de Mosler van Martin Short en de Viper van Etec startten niet meer. Hierdoor kwam de Mosler van BlueBerry stil te staan en kon geen kant op. Het hele startveld ging ondertussen de eerste bocht door terwijl de Mosler van Martin Short werd weggeduwd. Door snel door te rijden wist de Mosler aansluiting te vinden en zijn huidige zesde positie terug te nemen. Na de herstart van de race kwamen al snel de pitstops. Door de uitvalbeurten van de eerste twee weekenden waren er geen strafseconden, een groot aantal andere teams hadden deze wel. Na de pitstop zorgde dit dan ook voor een eerste positie. Na 10 ronden op deze eerste positie te hebben gereden begonnen de banden steeds slechter te worden. De tijden zakte steeds verder in elkaar waardoor de concurrentie de laatste ronden dichterbij kwam. Uiteindelijk de laatste ronde voor de Finish wist de corvette GT1 van Ardi van de Hoek de Mosler voorbij te steken. Het resultaat was wel een tweede plaats!
Race 2
De zondag race van het weekend moest vanaf een tweede startplek gaan gebeuren. De verwachting was dan ook dat we voor de eerste bocht een aantal plaatsen zouden verliezen, want de vooral wat snellere Corvette GT1 bolides stonden recht achter de Mosler. Toch kwam de Mosler als eerste over de streep en wist ook de eerste twee bochten vooraan te blijven. Helaas waren de banden nog te koud en gleed de Mosler over de baan. De andere deelnemers waren tijdens de startgrid voorzien wat bandenwarmers waardoor Rick Abresch en Peter Versluis dan ook snel voorbij wisten te steken. Daarna ontstond een ronden lang gevecht met de Corvette GT1 van Alex van ‘t Hoff. Alex, welke in 2010 kampioen in deze Mosler werd probeerde in elke bocht de Mosler voorbij te steken. Pas na 15 minuten wist hij dit te doen aan het einde van het rechte eind waarna de Mosler van Martin Short ook snel volgde. Het tempo was verder in orde, vanaf de derde positie werden dezelfde tijden als de kop gereden. Helaas in de 20ste minuut brak de achterwielophanging van de Mosler en moest de wedstrijd worden gestopt. De snelheid zat erin, de motor was in orde, maar dit keer bleek de ophanging de kerbstones van het circuit niet aan te kunnen.
De volgende race vind plaats op Spa-Francorchamps. De Praga is op dat moment nog niet klaar, de Mosler wordt in de tussentijd geheel voorzien van een nieuwe set-up welke het onderstuur uit de wagen moet halen.