MOSLER INTERIEUR

Het interieur van de Mosler MT900R kan nog het beste vergeleken worden met een cockpit van een modern gevechtsvliegtuig. Allereerst zijn alleen de broodnodige instrumenten gepositioneerd rondom de coureur, daarnaast is ook de cockpit van de Mosler volledig opgetrokken uit carbon en is er tot slot amper ruimte voor de coureur.



Het belangrijkste besturingspaneel van de Mosler is het multifunctionele stuur waarmee onder andere de traction control, de radio en het MoTec M800 systeem mee bediend worden.

Het MoTec systeem is een on-board computer die met behulp van sensoren alle gegevens van de auto en rijder registreert en zodoende aangeeft wat onder andere de huidige rondetijd is, het toerental van de motor is, de motor- en olietemperatuur is en wat bijvoorbeeld de ideale rondetijd zou zijn.



Ook van belang is de ‘pedal box’ een speciale ‘box’ die het gaspedaal, het rempedaal en de koppeling en verticaal in de auto en zo dicht mogelijk tegen elkaar aan positioneert zodat de coureur ook deze instrumenten optimaal kan bedienen.

Al deze optimalisatie is van essentieel belang voor topprestaties. Binnenin de Mosler wordt het namelijk gedurende de warmere evenementen zo’n 70 graden Celsius! In deze condities dient de coureur geconcentreerd te blijven in een brandvrije overall, met integraal helm en handschoenen op en aan.



Uniek aan de BlueBerry Mosler is het ontbreken van een fatsoenlijke stoel, door de exorbitante lengte van coureur Berry van Elk paste hij niet in de geijkte stoel! Het team heeft dit opgelost met behulp van een in eigen beheer ontwikkelde kuip en schuim die Berry in staat stellen om zowaar op de bodemplaat van de auto te zitten.

Comfortabel is anders als u zich bedankt dat de Mosler zo nu en dan 2,5 G trekt, maar wie hard wil gaan moet pijn lijden…

TERUGBLIK RACESEIZOEN 2012 Het raceseizoen 2012 zit erop, de sneeuw ligt ondertussen op straat en de...
EERSTE PLAATS TIJDENS HET DTM WEEK Voor Circuit Zandvoort het belangrijkste raceweekend van het jaar, voor de...
VIDEO: ZOLDER PRAGA R4S ZO Circuit: Zolder
Lengte: 10:00 min
VIDEO: CRASH SILVERSTONE Circuit: Silverstone UK
Lengte: 3:00 min